Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kooperatif ve Akıllı Ulaşım Sistemleri (K-AUS) Projesi kapsamında otoyollarda 5G döneminin başladığını duyurdu.

Bakan Uraloğlu, 'Ulaşımda Aklın Yolu' vizyonu doğrultusunda önemli bir adım attıklarını belirterek, Hasdal Kavşağı ile İstanbul Havalimanı arasındaki hatta sistemin bütüncül şekilde devreye alındığını ve test sürüşlerinin başarıyla tamamlandığını açıkladı.

Gümrük Muhafaza'dan uyuşturucu kaçakçılarına rekor darbe... 3 yılda 109 ton uyuşturucu!
Gümrük Muhafaza'dan uyuşturucu kaçakçılarına rekor darbe... 3 yılda 109 ton uyuşturucu!
İçeriği Görüntüle

Projenin ikinci etabına ilişkin de bilgi veren Bakan Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Araştırmaları Merkezi ve TÜRKSAT arasında Ankara Çevreyolu'nda uygulanmak üzere iş birliği protokolü imzalandığını bildirdi.

Açıklamaya göre, proje kapsamında ulaşım altyapısına ilk 5G baz istasyonları kurulurken, sistemlerin optimizasyon süreci de başlatıldı. Yapay zekâ destekli akıllı ulaşım teknolojileri sayesinde trafik kazaları, yoğunluk ve diğer olaylar anlık olarak tespit edilerek sürücülere milisaniyeler içinde bilgi aktarılacak. Bakanlık, hayata geçirilen sistemle trafik güvenliğinin artırılması, yolculuk sürelerinin azaltılması ve daha verimli bir ulaşım altyapısı oluşturulmasının hedeflendiğini vurguladı.